Blog

Mýtus zvaný „pitný režim“ aneb rehydratace stravou

Dnes jsem se opět začetl (pokolikáté už?) do článku pojednávajícím o pitném režimu člověka. Opět se v něm objevilo mnoho polopravd a vyložených dezinformací. Pojďme se společně podívat na tento fenomén z jiného pohledu…Především je třeba si ujasnit pojem „pitný režim“. Vnímám ho jako doporučené denní dávkování vody do lidského organismu na základě vědeckých poznatků a jiných, méně či více bohulibých, zájmů. Hle jaká životní paralela. Kde se vůbec vzal pojem „pitný režim“? A proč je třeba vůbec něco doporučovat? Potřeba tekutin je přece naše přirozenost. Jsme z šedesáti až sedmdesáti procent tvořeni vodou, tak proč je třeba zdůrazňovat potřebu pití tekutin a určovat její množství?

Podle mého názoru je na vině naše skladba potravy. Ale než se podíváme na důvody tohoto mého přesvědčení, pojďme si říct něco o vodě. Nebudu vás unavovat obvyklými rozbory složení vody a dalšími informacemi, které se dočtete v každém slušném magazínu o životním stylu. Chtěl bych se na vodu podívat z trochu jiného hlediska. Voda, jak ji známe dnes, je v podstatě tekutina většinou plná chemikálií s vysokým obsahem anorganických minerálů. Ať už je to voda tekoucí nám doma z kohoutku nebo ta „balená“ ze supermarketu. Obě varianty mají své výhody a nevýhody. Ale obě jsou z hlediska lidského organismu extrémě nebezpečné a to hned z několika důvodů.

Především je to již zmíněný vysoký obsah anorganických minerálů, které náš organismus není schopen beze zbytku vyloučit a zbytky těchto minerálů se pomalu, ale jistě usazují v našich cévách a tkáních. Dále je tu nezanedbatelný fakt vysokého obsahu chemických látek, které mají za úkol „očistit“ vodu od různých mikroorganismů a jiných „nečistot“. Neméně významný je fakt pronikání chemikálií z PET lahví při dlouhodobějším skladování. Jak tedy z toho ven?

Nejjednodušším řešením je zvýšení podílu syrové stravy, především ovoce a zeleniny, v našem jídelníčku. Naše obvyklá strava je ve většině případů denaturována a zbavena přirozeného podílu vody. Proto máme neustálou potřebu doplňovat tekutiny z jiných zdrojů.

Ovoce a zelenina má oproti tomu, podle konkrétního druhu, sedmdesáti až devadesáti procentní podíl vody. Ale jaké vody! Té nejlepší vody jakou si můžete představit. Vody, která byla vydestilována a obohacena o vitamíny a minerály v organické podobě a tudíž velmi dobře asimilovatelnými lidským organismem. Ve chvíli, kdy zvýšíte podíl syrového ovoce a zeleniny ve vašem jídelníčku, vedle významného očistného účinku, získáte i nejlepší vodu na této planetě a váš pitný režim bude vyřešen. Já sám vypiju denně maximálně půl až jeden litr čisté pramenité vody. Veškerou další tekutinu mi obstará čerstvé ovoce a zelenina.

Zatočte konečně s mýtem pitného režimu a získejte další nedocenitelné výhody ze zvýšení podílu syrové stravy ve vašem jídelníčku. Budete se cítit fantasticky! Jako já. Tak tedy na zdraví! :-)

Jindřich Tvrdík

www.vitalniprincip.cz

 

Ovocná voda
Ovocná voda